MOJCA KUMERDEJ – GOŠĆA KROKODILOVE KUĆE ZA PISCE U APRILU
festival, krokodil, jezici, region, pisci, prevodioci, knjizevnost, konferencija, debate,
20030
post-template-default,single,single-post,postid-20030,single-format-standard,bridge-core-3.0.5,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled,side_area_uncovered_from_content,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-29.2,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.10.0,vc_responsive

MOJCA KUMERDEJ – GOŠĆA KROKODILOVE KUĆE ZA PISCE U APRILU

U aprilu mesecu KROKODILova Kuća za pisce ugostiće svoju devedeset i osmu gošću – Mojcu Kumerdej, koja je u Beograd došla pod okriljem projekta Reading Balkans. Redovno pratite KROKODILove mreže i pridružite nam se na zasebnom događaju posvećenom ovoj slovenačkoj spisateljici, na kojem ćemo zajedno sa njom podrobnije pričati o njenim brojnim literarnim ostvarenjima. 

Mojca Kumerdej, spisateljica, filozofkinja, publicistkinja i umetnička kritičarka, rođena je u Ljubljani, u kojoj je na Filozofskom fakultetu završila studije filozofije i sociologije kulture. Pored beletristike, piše i tekstove iz oblasti teorije književnosti, publicističke tekstove, kao i kritičke tekstove o savremenom plesu, performansu i intermedijskoj umetnosti.

Njen prvi roman, Krštenje nad Triglavom, objavljen je 2001. godine, a nekoliko godina kasnije objavljuje zbirke kratkih priča Fragma (2003) i Tamna materija (2011, Geopoetika, 2015), u kojima kroz perspektive raznovrsnih likova, oštro, precizno i povremeno duhovito otkriva unutrašnje rubove svakog pojedinca savremenog društva. Njene priče prevedene su na mnoge strane jezike i objavljene u slovenačkim i inostranim književnim časopisima i antologijama.

Za kratku priču “Pod površinom” 2006. godine, na Međunarodnom festivalu Vilenica, dobila je nagradu Kristal Vilenice. Po pričama iz zbirke Fragma studenti filmske režije ljubljanske akademije AGRFTV snimili su kratke TV drame. Za Hronosovu žetvu, njen drugi roman, dobila je Prešernovu nagradu 2017. Godine.

Photo credits: Jože Suhadolnik